fredag 17 juli 2009

Yoda träffar bebis!


Idag var vi iväg till Kungsängen för diverse ärenden, ett av dem var att hälsa på Sandra och lille Sixten, som nu är 2-3 månader tror jag. Yoda hänkade på hem till henne, sist jag var där var bara Sixten en vecka så tog inte med Yoda för att han och Nixon inte skulle stojja runt så mycket. Iaf så brydde sig Yoda inte ett dyft om Sixten, han nosade lite på honom och gav honom en puss på örat när han låg i Sandras famn, men han var nog mer intresserad av att hälsa på Sandra och så låg det ett lite knyte i vägen.

En annan rolig sak med besöket där var att Yoda blev jätteglad över att träffa Nixon! Nixon är en STOR rottweiler på tre år som Yoda tidigare mest tyckt varit jobbig. Men nu blev Yoda helt till sig i trasorna av glädje och reste knappt ragg, och se lekte runt en stund i trädgården. Eller, Nixon försökte hänga med i Yodas pinnefnatt, vilket inte gick så bra med de 50 kg mer han har i kroppshydda än Yoda.. *s* Men härligt att se att killarna var så glada att se varandra! Nixon hade jag inget tvivel om, han är alltid glad för besök, men Yoda överraskade mig positivt! Han har blivit mycket mer bekväm med att umgås med hundkompisar(eller mina kompisars hundar då) sen han blev ensamhund. Kan vara så att han inte får en så påtvingad social interaktion med andra hundar dygnet runt?

Idag är jag barnvakt åt Chillie, som nu har fått stygnen borttagna och fortfarande ska ta det lugnt fysiskt, men är gräsligt pigg. Yoda har inget emot att ha henne här, de ligger i varsit hörn och sover för det mesta, om det händer något så är det Yoda som försöker få igång Chillie, som ogärna leker inomhus i trånga ettor. Då ger han upp snabbt och går och lägger sig igen. Lugnt och skönt :)

Inga kommentarer: