onsdag 22 juli 2009

Vi är på landet.

Jag, Yoda och Tomas stack till landet i måndags, som ligger utanför Arboga vid Hjälmaren. Inte blivit mycket hundträning här, mest tagit det lugnt och softat. Yoda fick åka motorbåt med oss idag, han var måttligt imponerad. Det blåste, stänkte vatten och det var vatten RUNT båten, ÖVERALLT!! Han fick ligga på golvet invirad i en filt. Men när vi väl hittade en liten ö att vistas på som han sprang runt på(efter jag kollat efter orm..) så var han nöjdare. När han insåg att vi skulle ned i båten igen var han inte lika nöjd.. Eller, så länge vi bara rodde var det okej, men med högre fart så var det inte så roligt.

Det är helt underbart här ute. Så stor skillnad från staden. Det är tyst, det är mörkt på natten, det är riktig natur. Samt under underbar hund, en underbar pojkvän och massa god mat. Länge sen jag var så här lycklig, och jag sover på nätterna.. T gör inte det, han är uppväxt i rosersberg(som i princip varenda plan som ska landa på arlanda flyger över på låg höjd) så han klarar inte riktigt tystnaden.. Det är ett sommarstugeområde med rätt mycket folk, men det är ändå stor skillnad från att sova i en lägenhet 300 meter från järnvägen och med en massa grannar som är ute och ränner utanför.

Sitter på modemuppkoppling. Ni vet ett sånt där man RINGER UPP med. Det är helt hysteriskt roligt att lyssna på det ljudet kan jag rapportera. Minns när man var yngre och alltid satt på sånt, och att linjen alltid bröts när någon ringde..

Inga kommentarer: