fredag 10 juli 2009

Gårdagens ligg--> sitt film

Just det. Träna sättande från ligg igår inomhus. Gjort det förut men jag hade ingen bra plan eller kriterier så det rann ut i sanden. Nu när jag hade en plan gick det dock bättre! Att han skuttar upp från ligg gör mig inte så mycket, även om det inte är optimalt. Sen klickade jag för snabbt efter att jag sa sitt, eller nått, fel blev det iaf. Ibland hänger nog inte min hjärna med när jag ska tänka på vad jag gör, vad hunden gör och vad jag ska göra när hunden gör något. Ibland hoppar min hjärna nog över steget "vad hunden gör" och klickar ändå.. *s*

En rolig grej som inte syns så bra på filmen: vid 1.38 så sitter Yoda och boffar mot mig. Det som inte syns eller hörs är att han snappar i luften efter mig näsa typ 10 cm ifrån den. Det är normalt, det är en frustrationsgrej, men han lägger ned den rätt snabbt och kommer tillbaka till vad han skulle göra. Skönt att se! Förut kunde han hålla på så rätt länge..

4 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Hm, klickern ska ju vara bra för att den är snabbare än tummen, men jag tror inte det är meningen att den ska vara snabbare än hjärnan... *S*

Ida Eklöf sa...

Det är mitt muskelminne serru. Kört automatbil nån gång när du är van att köra manuell? Då kan man snacka om muskelminne, det rycker i vänsterbenet och högerarmen.. *s* Och där är det ju viktigt att reagera snabbt utan att tänka.

Hera sa...

Jag känner igen det där med muskelminnet men jag har hört att det är bättre att vara för snabb än tvärtom.
Han jobbar fint tycker jag!

Ida sa...

Haha! Hans småpratande är ju döcharmigt! Han är så oerhört söt och går genom rutan totalt! :) Jag tycker nog hellre för snab än för långsam med klickern, ofta är det ju det senare som ställer till det för folk. Många gånger ska man ha klickat lite tidigare än man tror ändå. Har du funderat över hur du skulle kunna få armhävningarna med mer stadga, dvs utan hoppet med bakbenen?