måndag 6 juli 2009

Planering v. 28

Ska börja planera lite mer och utvärdera min träning. Har fått så mycket inspiration i helgen!

Målen för denna vecka är
  • Ingångar med Yoda stående precis framför mig utan studs.
  • Att jag ska stå och gå rakare i ff/lf.
  • Träna vindövningar i sök, åtminstone 4 lyckade skick.
  • Mer störning från mig i stadgan i utgångsposition. Han ska sitta still trots att jag viftar på armar med godis i samt att jag vrider överkroppen(läs: rätar upp mig till en normal ställning).
I söket är förutsättningarna att vi har en halvdold figge 5-10 m från stigen, som nu ligger i fördelaktiga vindförhållanden. På stigen riktar jag ut honom mot skogen, och väntar på att han ska få figgens doft i näsan och släpper då på. Är inte säker på hur jag ska höja svårigheten sen. Antagligen så börjar jag med en figge på samma avstånd, men med mindre fördelaktiga vindförhållanden. Alternativet är att först öka avståndet till figgen. Jag är inte säker på hur jag ska göra där ännu. Kom gärna med tips och idéer!

1 kommentar:

cecilia sa...

Hej! Det var kul att träffas i helgen. Både jag och Cartman lärde oss grymt mycket. Vi hade aldrig provat på varken Sök eller Uppletande förut. Udo känner sig alltid förfördelad, det är inget att bry sig om! Bra att du länkade till din blogg, den visste jag inte om. Vi ses!