tisdag 28 juli 2009

Yoda har inga sömnproblem.

Jag börjar tröttna på mina sömnproblem. I normala fall har jag _bara_ svårt att sova, brukar väl ta 2 timmar efter jag lagt mig tills jag faktiskt sover. Då ligger jag inte och läser och gör annat, utan ligger och glor i taket och försöker tänka sövande tankar. Nu när jag är sysslolös, arbetslös, arbetsbefriad eller vad man nu vill kalla det och oftast inte har några "riktiga" aktiviteter om dagarna så har min kropp tydligen fått för sig att jag ska sova varannan natt istället. Förrförra blev det runt 4 timmar, förra runt 10 timmar, och den här natten känns som en sömnlös en där jag inte kommer kunna komma till ro närmsta timmarna. Det dryga med det är att jag kommer att vara trött och grinig i morgon.

Yoda har inga som helst problem med att sova eller koppla av. Han sover nästan 95% av tiden inomhus, såvida jag inte sätter honom i någon aktivitet. Lägger jag mig inte i vad han gör sover han mest. Natten, då sover han också gärna. Jag är avundsjuk på min hunds förmåga att koppla av och sova just nu. Och då har jag ändå en rätt energisk lättstressad hund...

1 kommentar:

Dvärghundspossen sa...

Ja tänk vad mycket dom kan sova, jycksen... Men en anledning kan ju vara att dom lever i nuet, medan människor ofta får svårt att sova för man inte kan sluta tänka på vad som hände tidigare på dagen, eller planera framåt.