fredag 24 juli 2009

Tillbaka till civilisationen

Igår kväll kom jag och Tomas tillbaka till civilisationen, var väl lagom upphetsande.. På ett sätt skönt att vara tillbaka till en riktig dush, men det kompenserar nog inte för tystnaden och stillheten ute på landet. Här är det ett konstant sorl av ljud, jag som har lite insomningsproblem som det är får inte direkt lättare att sova av att det är ett ständigt myller av ljud. Visserligen låga, som tåget, lite biltrafik, någon granne som går runt i sig lägenhet, någon spelar musik, någon pratar.. Alla sådana där små ljud som blir när man bor i lägenhet och nära både järnväg och bilvägar. Första två nätterna sov jag toppen på landet, sista natten dåligt. Kan bero på att jag visste att det var sista natten.

Yoda har suttit i långlina större delen av veckan, för det finns grannar och inget staket. Han var nöjd med det, att få vara ute nästan dygnet runt. Blev inte mycket mer aktivitet för honom än att promenera lite och leta godis i gräsmattan. Igår försökte jag mig på att träna lite vindövningar. Svårt att dirigera pojkvän till där jag vill att han ska ligga, och att det var dryg terräng samt väldigt dålig vind gjorde det inte lättare. Han lyckades sisådär, det var svårt för honom. Dessutom så sprang han in i en massa brännässlor i första övningen och brände sig i ögat av dem, eller ifall han fick en tistel i ögat. Så hans motivation var inte den högsta tror jag. Får nog träna dem separat, Yoda och Tomas. Den sistnämda ogillar terräng, framförallt att sitta på huk i den.

Nu ska jag läsa ikapp alla bloggar jag missat under dagarna jag varit borta! Mer om veckan kommer sen, samt lite bilder.

1 kommentar:

cecilia sa...

Testa öronproppar - det är bra mot både festande grannar, trafik och åskväder! Enda nackdelen är att det är starkt beroendeframkallande...