tisdag 7 juli 2009

ingångsträning.

Igår kväll började vi köra lite ingångsträning. Vi har faktiskt lite problem med att shejpa saker inomhus, för han blir så himla uppstissad av det första passen. Och när han blir uppstissad låter han och studsar. Perfekt när man försöker shejpa fram en ingång då han just inte studsar. Så jag tog fram klossen och körde lite klossövningar. Först tänkte jag att han skulle stå så att han bara behövde svänga 90° men detta gick inte. Eller, han stod aldrig still där. Så körde 180° sväng på en gång. Ståendes på kloss rakt framför mig och svänga in rumpan till min sida på klossen. Gick jättebra! Så tog bort klossen efter bara några repetioner, med honom jättenära framför mig och svänga in rumpan. Han uppfyllde 80% här men vi ska fortsätta för att få mer säkerhet och flyt. Avslutade med att pröva ha honom 1/2 m ifrån mig och kalla in. Gjorde bara två rep men båda var bra!

Så nu har jag en plan att jobba efter för att få till de perfekta ingångarna utan rivsår på mattes ben. :)

1 kommentar: