tisdag 28 juli 2009

Slappa dagar..

Yoda var så slö i början av helgen så han har fått ta det rätt lugnt med träningen, men nu är han sitt pigga taggade jag igen! Igår tränade jag och Sandra lite i Väsby med grabbarna. Med Yoda körde jag lite ingångar, korta inkallningar samt ställande under gång. Jag var rätt nöjd, han hade bra fokus på mig trots störningen. Sandra kommenderade mig i fria följet, rätt in i Allegro(glad labbe på 7 mån) av misstag, men Yoda tog Sandras vimsiga kommendering rätt bra ändå. Han tycker Allegro är en rätt äcklig prick fakiskt.

Yoda fick vara ensam med T häromdagen när jag var inne i stan och fikade. T tycker att Yoda är en tönt som springer runt och tjuter och T är väl allmänt ovillig att förstå att det krävs lite träning för detta. Men i söndags som det gällde hade han varit lite rolig och matat Yoda med ost och busat lite efter jag gått, och då hade det gått bättre. Samt att han rapporterade att Yoda kopplar av snabbare och snabbare för varje gång de är ensamma. Skönt att höra, för Yoda har problem med att vara utan mig. Rätt stora problem, lite större än jag vill erkänna.. Han kan vara själv, men han hittar gärna på saker, som att leta mat på alla höjder hemma.. Han är inte bekväm med att vara själv, därför han gör så antar jag. Och för att hans elaka matte inte ger honom obegränsade mängder med mat. *s*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yoda var ju duktig som gick så fint in i äckliga Allegro som jag orsakade. *Lovar att försöka vara mer genomtänkt i nästa komenderings försök :D*

Dvärghundspossen sa...

Har du sett serien om Bisse som superhjälte i seriebloggen... *S* Yoda kanske också kan känna igen sej lite där.

Ida Eklöf sa...

saal: Haha, ja, du får öva på att kommendera runt T kanske? :P

DHP: Ohja, sett den! Yoda känner igen sig rätt mycket i hetsandet.. :P