fredag 10 juli 2009

Plötsligt händer det!


Bakgrund: På tåget så får Yoda gottit när han ligger ned på golvet spontant istället för att vimsa runt. Han erbjuder och får det beteendet belönat även när vi står och väntar på bussen/tåget osv. Detta gör att han ligger spänd i förväntan för gottit, men bättre det än att han springer runt och äter äckel eller antastar andra människor på tåget.

Vad som hände igår: Igår regnade det i Stockholm, mycket! Vi väntade på en buss i Solna och det var blött på marken. Yoda sitter och stirrar på mig och får gottit då, och han LÄGGER SIG NED, i en VATTENPÖL! Visserligen är det ett av de långsamaste lägganden jag sett i världshistorien, man såg verkligen hur äckligt han tyckte det var, men han ville så gärna ha den där lilla torrfoderkulan som man får när man ligger ned när man väntar på något. Så han lade sig ned. Och låg där. Och låg. Jag sa att han fick resa sig upp och vanka runt, men han låg kvar. Fast besluten om att han skulle fortsätta kämpa för små torrfoderbitar. Jag har en rolig hund jag! Visserligen hade Yoda regntäcke på sig, och ville inte riktigt lägga ned armbågarna i marken, men det spelade ingen roll kände jag.

I och med åkandet igår så hälsade vi på Luss som hade Micke med grabbarna över nu i veckan. Käka en massa rabarberpaj och sen en långpromenad med grabbarna. Yoda och Raggis(rex - terv/schäfer-korsning typ) rejsade ikapp, eller, Yoda rejsade mest. Märks att Raggis blivit lite till åren, inte samma fart som för några år sedan, men i gengäld så är han inte lika hyperstressad heller och verkar må bra av att ha en lite lugnare inställning till livet. Atlaz försökte Yoda leka med. Men han är en rottis, och lite trög i Yoda tycke. Fast, Yoda springer för springandets skull, han behöver inga lekkamrater, han kan rejsa själv på fälten också.. :D

En till "plötsligt händer det"-grej hände igår. Gick förbi vatten på vägen, och där var en liten strand, kastade ut en liten pinne till Yoda och han gick ut så långt att han blev blöt om magen! Det är också en revolution.. *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig Yoda!!! Nu blev jag imponerad!