söndag 5 juli 2009

Helgen med klickergänget!

Fredag: Blev upphämtad av Tina runt elva och stoppade in Yoda i bilburen med Freddie, och min packning i baksätet. Sen bar det av mot Vårgårda! Var en trevlig resa ned, det regnade mindre och mindre ju längre ned i landet vi kom desto klarare blev det. Vi anlände till Tånga rätt tidigt på kvällen, vi packade in oss i rummen och åt lite middag. Vi gick en liten prommis på kvällen för att kolla runt, var jättefint där.

Lördag: På morgonen kom alla andra i gänget dit också, packade in sig på vandrarhemmet och sen snacka ihop oss vad vi skulle göra. Egentligen skulle de på vandrarhemmet gett oss en karta där det fanns mark där vi kunde köra sök och spår på, men det fanns ingen karta.. Men som tur var så visste en i gänget mark i närheten som vi kunde använda oss av, så det ordna sig. Blev en lång förmiddag, jag låg och figgade hela förmiddagen, sen fick Yoda köra lite vindövningar i sitt nya tjänstetecken. Han var jätteduktig, och jag nöjd!

Sen tillbaka till Tånga för och äta lunch, efter det blev det lite lydnadsträning. Mest linförighet och en del knåpande med min egen position samt då med Yodas. När jag rätar upp mig så följer Yoda med, och då hamnar han ju fel i position.. Det är inte bra att gå runt krokig! Även ingångarna har jag fått massa idéer på hur jag ska rätt till. Får helt enkelt backa i träningen där, gör om gör rätt! Konstigt att han gör som han gör, han har ju fått belöning för det. Knasig matte som belönar beteenden hon inte vill ha.. Fått massor med tips och inspiration som jag försökt insupa mig allt av!

På kvällen blev det grillning och vin. Jag gick å la mig rätt tidigt, var grymt trött efter första natten som bestod av 4 timmars sömn, och hade massor med intryck och fysisk aktivitet bakom mig. Inte för att jag kunde sova för det, men jag sov nog iaf 4-5 timmar.

Söndag: Lite halvslapp lydnadsträning och mer teori än praktik, iaf för min del. Yoda var jättetrött och kunde inte riktigt fokusera på träning, och jag hade väl kanske inte varit tillräckligt återhållsam med vinet om vi säger så.. Vi åkte runt lunchtid och kom väl hem runt fem tror jag.

Sammanfattningsvis så är jag så sjukt jäkla nöjd med helgen! Det har varit jätteskoj, lärorikt och intressant! Tack alla! Och Tina för sällskap på resan dit och hem! Yoda är en mycket mycket trött hund kan jag rapportera!

Inga kommentarer: