söndag 30 augusti 2009

Koncentration

Var nere på Visättraplanen idag för att köra lite enkla saker. Målet för att gå in där var bara att han skulle fokusera på mig längre och längre stunder utan att nosa runt. Funka rätt bra, först klicka jag bara för all kontakt, sen utgångsposition, sen längre och längre med kontakt i utgångspostion. Det var grymt svårt för Yod, men han klarade det helt okej när jag verkligen fokuserade på att inte stressa upp mig själv över att han var frestad av annat. Vi fick även till några steg riktigt snygg linförighet med denna störning! Ett minipass, men ack så jobbigt det var för oss båda! Släpper jag honom med min koncentration så sticker han på närmsta fläck. Så vi fick koncentrera oss massor, båda..

Yod får nu vila, han sover tungt.. Medan matte borde koncentrera sig på sina studier igen efter en lite slösurfnings- och bloggpaus.

1 kommentar:

Dvärghundspossen sa...

Ja som jag har sagt många gånger förut, man skulle ha en egen tränare som tränade en i koncentration.*S*