onsdag 26 augusti 2009

Terminsstart för matte - lugnare för Yoda.

Idag har Yoda fått en lång regnpromenad under protest innan jag gick på föreläsning. Han var måttligt imponerad, men nu vill han leka lekar och göra grejer! Dock är jag inte lika på efter 4 timmar med korvstoppning i skolan, känner mig helt vimmelkantig. Ska försöka planera nästa vecka med lite förnuft, dvs planera så att jag både orkar och hinner med allt som ska läsas och skrivas, och inte bara träna hund eller såsa runt hela dagarna. Nu står iaf en kladdkaka i ugnen för att ge mig lite energi att summera dagens föreläsning och få lite rätsida på saker jag inte riktigt fattat.. Trist nog är första delkursen den tråkigaste, handlar om europas historia, typ. Krig och gränser hit och dit, hur gränserna förändrats hit och dit och varför. Inte mitt favoritämne direkt, men sen kommer det mer intressanta saker som etnicitet och nationalitet! Och religion!

1 kommentar:

Dvärghundspossen sa...

Ja fy f-n nu måste man börja planera sin tid ordentligt.