tisdag 18 augusti 2009

En pipis

Jag får nog bli bättre på att försöka planera upp min hundträning, så att de jag vill träna med inte hinner boka upp sig på annat först.. *s* Eller bli sjuka eller annat kraffs. Jaja, vi har tränat lite idag ändå, även om ambitions- och motivationsnivån hos mig var rätt låg.

Körde först en del ff i korridoren, med fokus på att han skulle hålla positionen. Kom på mig själv att belöna precis när han började glida ut. När jag tajmade klicket bättre så blev resultatet bättre. Vi gick senare ut och körde först frivilliga utgångspositioner på spännande gräsmatta, med att få nosa runt lite som paus, och sen korta sträckor fritt följ med att få nosa som superbelöning när han gjort 3 bra sträckor han fått k/b för.

Vi har återupptäckt en leksak som numera är rolig! Iaf inomhus. Detta är en liten gul mjuk plastkanin som piper! Fruktansvärt spännande tycker Yoda, fast han ser mer utmaning i att leka med den UTAN att den piper. För råkar han bita så det piper släpper han direkt och ser lite konfunderad ut... Fast han fortsätter iaf leken med den, att dutta runt den med tassarna och göra lekinviter. :D Min hund är så mycket råtthund att han ogillar när pipisar piper! Andra dvärgpinschrar jag träffat tänder till på alla cylindrar av pipisar, blir helt maniska.. Men inte lille Yod.. Han är söt han.

1 kommentar:

Dvärghundspossen sa...

Vilken gulleplutt han är. :-) Vi kanske kan köra lite lydnad ihop nån dag igen... behöver träna lydnad med andra jycks.