torsdag 27 augusti 2009

Hjärta och njure till hjärtat!

Handlade främst människomat idag men blev jätteglad när jag hittade färskt hjärta och njure från svensk gris! Så nu har vi shoppat och njurarna är kokta och ska hackas! Hittade även billig fryst kyckling, fast den är till mig. Den ena ligger framme och tinar, att ha en tinande kyckling framme samtidigt som man kokar njure är mycket påfrestande för en liten dvärgpinscher, som både skakar och piper och tittar mot köket.. Njure blir nog bra godis det! Dessutom rätt klibbfritt när man kokt den. Samma med hjärtat.

Vi har inte gjort mycket idag heller. Dock tror jag det finns en höglöpande tik i huset, för Yoda var helt till sig och smackade imorse i hissen, pep och ville verkligen ut och leta efter den heta bruden. Måste vara höglöp, annars brukar han nämligen inte bry sig. Snygga bruden hade kissat på en gräsplätt, vi körde lite ställande under baklängesmarsch med att nosa på fläck som belöning. Det gäller att utnyttja sådana resurser väl! Härligt att Yoda fattat grejen, han nosar en liten stund sen tillbaka till mig för att jag ska skicka honom på fläcken igen. Han är bra rolig, men hans samarbetsvilja är helt underbar.. :)

1 kommentar:

Dvärghundspossen sa...

Ja verkar variera ganska mycket det där med kastrerade hannar och löptikar... alltifrån såna som inte bryr sej alls, till såna som inte verkar fatta att dom är kastrerade. :-) Dom där inälvorna blir nog bra Yoda-godis.