söndag 16 augusti 2009

No more blöta jeans!

Idag har jag haft "lite" släkt här som fikat och umgåtts. Att ha 12 pers över låter kanske inte så mycket. Men tolv pers på 21 kvadrat varav 4 kvadrat är mitt badrum.. Jepp. Det var sjuk trevligt och kändes riktigt härligt att vara vuxen och bjuda hem släkt till min egen bostad på födelsedagsfika! Nu är jag dödstrött och är mycket glad över att jag valde papptallrikar framför riktiga tallrikar när jag började ta tag i disken..

Den bästa presenten var ett par Fjällrävenbyxor som jag önskat mig! Nu blir det inga mer blöta jeans eller upprivna ben när det ska ut och tränas hund och vallas rutor! Massor med fickor dessutom, och sådär. Sköna är de dessutom! Jag hoppas på att det är lite svalare den här veckan så man kan ha dem på sig när man ska ut och träna i skogen. Eller så tar jag bara på mig dem när jag ska på vanlig skogspromenad.

Lite annat trevligt fick jag också som inte var fy skam, men inte lika hundigt som ett par hundträningsbyxor. En mjuk trevlig fotpall som otroligt nog faktiskt passade färgerna i min lägenhet, en kökstimer i form av en groda, fina frukostskålar, en vas i stengods(tillverkad av gammelfaster), handdukar och lite annat trevligt. En annan trevlig sak är att jag fick tillbaka min externa hårddisk av pappa, i ett nytt chassi. Vilket innebär att allt finns kvar på den och den funkar! En mycket mycket bra dag helt enkelt.

3 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Faktum är att jag heller inte äger några riktiga hundbyxor... men regnbyxor ovanpå jeans funkar hyfsat iaf när det är blött. Jag har förresten gjort ett inlägg till i bloggen på våldtäkts-temat... insåg att första inlägget kunde missförstå, jag menade inte att säga att det är LIKA HEMSKT/OHEMSKT att nån pressar en att låna ut pengar fast man egentligen inte vill...

Katta & Doriz sa...

Grattis!
Skulle också behöva ett par ordentliga hundbyxor. Men det prioriteras alltid bort...

Ida Eklöf sa...

DHP: Jag tycker det blir för varmt då. :)
Katta: Samma här, de kostar ju en slant. Så det är sånt man får önska sig istället. :)