onsdag 19 augusti 2009

Skrämd Yod.. :(

I söndags när jag hade släkten här visade sig ett väldigt tråkigt beteende hos Yoda. Eller tråkig känsla kanske. Han har inte haft några större problem med barn, men han var LIVRÄDD för min lilla kusin Anna på 5 år. Hon gjorde inget, han vaktskällde lite först, men det gör han på alla.. Sen stod Anna bakom sin mamma och gjorde inget alls för att skrämma honom. Men hela tiden hon var här så var han rädd, kurade ihop, svansen mellan bena, flydde paniskt när hon rörde sig. Jag fattar inte? Yoda är inte så rädd av sig, jag har faktiskt aldrig sett min hund så rädd som han var i söndags. Mycket ledsamt att se, gjorde ont i mig. Både för att han blev rädd, men också för att han skrämde Anna, hon tyckte det var läskigt när han morrade och skällde, men hon är en klok tjej som förstod när jag och min moster sa att Yoda var lite rädd och det var därför han lät så.

Jag kanske gör en stor grej av det, jag har vänt och vridit på det och funderat på hur jag ska lösa det. Det kan ju varit en tillfällig grej också. Vi har ju sen dess mött barn i samma storlek på promenader och han bryr sig inte direkt om dem.. Vi har inte andra besökare än T, L och mina systrar här så ofta, så att det kom en massa människor samt ett barn till oss var kanske lite förvirrande och lite skrämmande för honom?

Inga kommentarer: