måndag 5 oktober 2009

Lite dåligt med rapporter.

Tränade en hel del förra veckan som jag inte alls bloggat om upptäckte jag nu... Inte hunnit med det helt enkelt men skolarbete och annat. Om 20 dagar är det dags att tävla för oss, så tänkte väl försöka summera ihop vad vi har kvar att pilla med för att vara startklara. I det stora så är det att kunna hålla fokus hela programmet, börja baklängeskedja hela ettan. Vi har börjat sätta ihop moment i kedjor redan, fått ihop linförighet+läggande+inkallning som första kedjan, andra kedjan är tänkt att vara ställande+apport+hopp. Hoppet och inkallning är två säkra och självbelönande moment, så det känns som två bra kedjor. Som det ser ut nu tänker jag stå över platsen i och med att han är så osäker på den, för både vår egen och andras skull.

Pill vi har att träna:
- sätta sig upp från liggande.
- hålla fast apporten med mig som störning, dvs inte släppa när jag böjer mig ned efter den.
- att få upp fokuset och lite drive till rätt tillfälle.

Vi skippade sökkurs och Säffle i helgen, var nog rätt bra det, för kände mig rätt febrig lördag morgon och sovit större delen av helgen känns det som. Skönt!

1 kommentar:

Dvärghundspossen sa...

Låter ju som att ni kommit långt iaf. Låter som en bra idé också att stå över platsen om han är lite osäker. Det är ju dessutom stor risk att det blir väldigt kallt om lilla dvärpinscher-magen under det momentet, eftersom man oftast har den tidigt på morgonen...