tisdag 20 oktober 2009

Vila

Igår blev det en riktig vilodag, ingen träning alls och inte speciellt långa promenader. Yoda tyckte detta var lite märkligt, han har pockat en hel del på att träna, erbjudit en massa beteenden och till och med apporterat föremål för att få uppmärksamhet. Har bara busat lite med honom, annars så har jag inte haft träningshumör alls. Fast det är härligt att han visar sån entusiasm och vilja inför att göra något. Igår gnagde han för övrigt på sin tuggpinne, vilket i princip aldrig händer. Så han hade det nog rejält tråkigt. Men jag anser att han ska kunna ha det tråkigt ibland, även om jag gjort mig sällskapshund till en arbetsnarkoman.. *ler* I mina mått mätt iaf, kanske inte om man jämför med vänner som har hundar med ett genetiskt arbetsbehov då.

Idag blir det dock lydnadsträning ikväll. Är dimma och rätt lagom temp ute, hoppas det inte blir såå kyligt ikväll.

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Då skulle Yoda se hur vi har det här i stugan. Jag och Alexander har jobbat så mycket nu, så det är liksom den ena vilodagen efter den andra...

Ida Eklöf sa...

Yoda var faktiskt inte lika "känslig" för vilodagar när han hade sällskap av Crux, de roade ju varandra rätt bra. Det märks tydligt att han är mer beroende av mig nu, på gott och ont..