söndag 25 oktober 2009

92 poäng

Resultat från dagens tävling:

Platsliggning: 0
(jag avstod denna)
Tandvisning: 8 - orolig
(ville inte riktigt bli pillad på)
Linförighet: 6 - hoppar, sneda sättanden
Läggande: 0 - hoppar, smiter, ligger ej
(dessutom väntade jag inte på TL´s "kommendera" innan jag kommenderade.. var lite nervös och tänkte inte så långt..)
Inkallande: 9 - hoppar
Ställande: 0 - hoppar, stannar inte(för sent)
(ställer sig först på tredje kommandot)
Hoppar över hinder: 9 - hoppar
Heltheltsintryck: 7
Totalt: 92.0 poäng

Jag är faktiskt nöjd med dagen, jag gjorde en del missar men samtidigt så vet jag nu hur vi är på tävling, och framförallt hur jag är på tävling. En del onödiga småmissar som egentligen skulle varit lätta att undvika. Men, jag har en del att tänka på iaf. Yoda hade en positiv attityd och tyckte det var roligt, även om detta innebär att han hoppar "lite"... Samt sticker iväg för att kolla in domare och tävlingsledare. ;) Tomas filmade mig, och där ser jag verkligen hur kass min hållning är... Jag har inte sett hur hemsk den är förut.. *s* Råd om hur jag ska få bukt med den mottages gärna. Vet inte om jag har så kass hållning annars också, hoppas inte det..

6 kommentarer:

Sofie sa...

Inte illa! Grattis till debuten! :D

Dvärghundspossen sa...

Nu är du säkert inte lika nervös till nästa gång! Och så kan du ju vänta med att anmäla dej igen tills det är lite varmare väder, då går det nog bättre med ligg-momenten.

Malin & Ella sa...

Eller varför inte tävla i ridhus? Med oss, t.ex.? Garanterat torrt och mjukt! ;)

Bra jobbat förresten! Yoda har en härlig attityd!

Pernilla sa...

Roligt att se film. Tyckte han uppförde sig precis som en normal dvärgpinscher :-) Terroristen skulle aldrig i livet lagt sig ned om det varit det minsta blött i gräset!

Anonym sa...

Ha ha! Så söt! Jag tycker inte att hållningen är SÅ illa.

Det är ju det där med vätan.....

Jag tycker du var modig! Grattis!

Katta & Doriz sa...

Tycker ni gjorde bra ifrån er.
När det gäller hållningen så prova den afrikanska varianten: telefonkataloger på skallen *fniss*