tisdag 13 oktober 2009

Inneträning

Tränat inomhus:
- läggande + inkallning: Bra!
- ställa + återgång(förbli stående) + sitt: det är klurigt, men går bättre.
- läggande + apport. kedjan gick bra!
- ställande + inkall + läggande + apport. detta var ett lite experiment för att se om han klarade det, och det gjorde han! När vi gjorde hela kedjan andra gången hade vi tränat en bra stund utan paus, så det kom några småfel. Att sätta sig för tidigt vid återgång efter ställande samt att ställa sig upp när jag lämnat honom vid inkallningen.

Jag är rätt ny på det med att baklängeskedja, jag börjar förstå hur man kan göra nu, och då experimenterar jag gärna med att kedja ihop momenten lite olika. Vet inte om det är dumt eller inte, att han inte vet om det kommer apportering eller ställande efter inkallning osv. Finns säkert både för och nackdelar med det. Men mest kedjar jag momenten som de kommer se ut när jag ska tävla om 1,5 vecka.

Inga kommentarer: