torsdag 22 oktober 2009

Nerver..

Skulle man göra MT på mig så skulle jag antagligen ha rätt kass nervfasthet. Mina nerver är ungefär som sönderkokt spagetti. Har sen förra helgen haft ångest inför att tävla, nu börjar jag må riktigt dåligt. Så pass att tankar om vad som kan hända så jag _slipper_ tävla. Dvs ett skäl att legitimera för mig själv att jag avstår.

Vi har tränat en gång denna vecka, inget mer. Går inte att träna just nu, jag kan ändå inte "fixa" något stort tills på söndag. Istället sysselsätter vi oss med annat, imorrn ska vi till hundöarna för första gången sen i januari tror jag. Dessutom håller jag på att sy en vinteroverall till Yoda. Han är måttligt road av det senare, eftersom det innebär att det ska provas och fixas hela tiden. En sak att ta på kläder, gå ut, göra roliga saker, gå in, ta av kläder. Men ta på, tvingas stå stilla medan matte sticker en med nålar och sen ta av tygbitar är inte lika roande.. Stackars djur. Men med denna är det omöjligt för honom att frysa. Kanske syr matchande tossor också. Och en mössa. *s*

3 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Nu blir jag lite nojig... tänk om han är onormalt klen för att han har borrelia eller nåt? Hm... Har väl mest tänkt tidigare att det är naturligt att vissa hundar har lite bättre grundkondis än andra. Samt att Logan har sämre fysiska förutsättningar för att kuta i terräng med sina korta ben och stora päls, så därför kräver det en del träning för hans del. Men det är klart, idag tyckte jag han verkade ha himla dålig kondis. Jag får väl se hur han verkar när vi ska köra sök på måndag... För det kanske kan ha spelat in lite idag också att han började bli trött på att promenera helt enkelt.

Malin & Ella sa...

Lycka till imorgon och glöm inte att ANDAS!!! ;)

Joel sa...

Svar:
Kul att du hittade till min blogg Ida! :) och haha visst är det lite lustigt det där med rubikskuben? ses i skolan! // Joel