torsdag 15 oktober 2009

Uppdatering om kloklippning

Det var länge sen jag skrev om kloklippning, och jag har kommit på en ny strategi som funkar. Den är så enkel som att alltid ha kloklipparen inom räckhåll från soffan, och klippa lite när han ligger och är avkopplad, och sen fortsätta gosa. Funkar faktiskt bra. Han stelnar till lite men låter mig klippa en tass. Nyss klippte jag alla tassar. Bättre att passa på när han är avslappnad och försöka bibehålla den avslappnade sinnesstämningen har jag märkt.

1 kommentar:

Dvärghundspossen sa...

Ja gäller ju att hitta nåt sätt som funkar. För mej och Bisse är det godisbelöningar för att ligga still som är the shit. Han är ju så tokig i godis så nu kommer han springandes och VILL bli kloklippt så fort klotången åker fram... Sen kan han ändå bli lite nervös ibland under själva proceduren, men man märker ju att gottisarna överväger det läskiga.