torsdag 29 oktober 2009

2 bra, en dålig.

Idag har vi tränat lite smått. I förmiddags så filmade jag mig själv i korridoren i linförigheten. Jag försökte tänka på att räta upp mig men det är inte lätt! Även om jag rätar upp mig så går jag enormt stelt. Fast jag är en rätt stel människa, och när jag koncentrerar mig på något blir jag extra stel.. Iaf så ser det okej ut när jag verkligen tänker på det.

På eftermiddagen var vi ute på en långis.. Efter att Yoda försökt springa ifatt en spännande boxer så tränade vi lite... Jag ropade på honom men han var redan låst. Inte ens chans att han hörde mig tror jag.. Varken han, boxern eller boxerns matte skrek, så antar att det inte hände något.. De var bakom en krök, och Yoda kom tillbaka rätt snart och sen så hade de försvunnit ur synhåll. Aningen pinsamt. Var på planen rätt länge och hoppades de skulle komma tillbaka så jag kunde be om ursäkt, men de gick nog en annan väg :S

Men han hade väl kollat in boxern och var inte alls intresserad av att sticka igen, så vi gick till plan och tränade lite linförighet där, och att hålla positionen trots att matte går så rakt hon kan. Och jag tränar på att inte hjälpa honom i position med min kroppshållning. Det gick rätt bra, såg säkert rätt snyggt ut efter ett tag. Körde dessutom med externbelöning då och då, vilket han tycker är en rätt jobbig störning. Han jobbade dock fint trots denna!

1 kommentar:

Dvärghundspossen sa...

Förstår att det var pinsamt det där med boxern, men som du skrev blev det säkert inget större halla-ballo, då hade du hört det...
Usch, Logan har en tumör i munnen! Förhoppningsvis godartad, men man blir ju orolig! Kolla min blogg... i övrigt verkade han vara i fin form iaf, dom lyssnar ju på hjärtat och sådär på en hund som bokas för operation.