tisdag 13 oktober 2009

Träningsplan v. 42

Eftersom vi inte har långt till tävling så blir det finslipning denna vecka.. och hoppas på att det inte kommer upp en massa nya "problem" eller att jag petar för mycket i momenten och förstör dem. Får hålla fingrarna i styr!

Vad vi kommer ha fokus på denna vecka:
- stadga i ståendet när jag återgår till hunden - vänta på mitt kommando innan har sätter sig.
- inte ta apporten innan jag kommenderar.
- uthållighet, köra långa pass med rejäl belöning.
- stimulikontroll "stå" och "ligg"
- mycket kedjande.

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Ja vad spännande, nu är det snart framme vid tävlingen! Sen antar jag att det blir tävlings-uppehåll tills det är vår och varmt igen.

Ida Eklöf sa...

Ja, tävling blir det inte fler ggr i år kan jag lova. Träning däremot! Är sjukt sugen på att börja köra med på agilityn nu. :D