onsdag 28 oktober 2009

agility och lite valpbus

Idag var jag på Väsby bk för att träffa och träna lite med Pernilla och hennes vovvar. Träningsmässigt så sysslade jag med agility, med bjudning på hinder från olika avstånd och olika vinklar. Det gick bra tycker jag, han har ett starkt sug mot dem för det mesta nu och tycker det är skoj. Jag vet inte riktigt vad jag gör, utan uppmuntrar honom bara att bjuda på hinder, alla hinder! Så han hoppar runt hejvilt och är glad.. Nästa steg är kanske att få lite mer kontroll på galenskapen och att han ska hoppa de hinder jag visar honom och inte alla andra? :D

Den charmigaste hunden idag var nog Pernillas lilla bc-valp Juno. Söt som socker! Häftig liten tjej, ju fler bc jag träffar desto mer sugen blir jag på en själv i framtiden. Men det är i så fall i framtiden. De är häftiga att jobba med, det är väl det som lockar, även om det inte alltid är de lättaste hundarna. Fast, Yoda är inte speciellt lätt heller. Alla är väl svåra på sitt vis. Här finns bilder på Juno. Ifall någon är sjukt svag för bc-valpar så ska ni inte titta :P

Vovvarna fick busa och umgås lite. Gick bra, Yoda var muppig i början och när J försökte titta på "hans" godis, men hon lyssna fint på honom. Kan säga att Yoda inte är van vid hundar som lyssnar på honom när han muttrar ifrån. Så det var nog bra. Jag blir glad av att se att han faktiskt kan umgås med andra hundar rätt avslappnat, eftersom vi har problem vid hundmöten så umgås han egentligen aldrig med andra hundar så mycket, utom några träningskompisars hundar. Pernillas pudel Ture var dock, som andra hanhundar, övertygad om att Yoda var en het brud som skulle uppvaktas. *s*

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Jag har börjat öva på slalomhindret med jycksen! Bissen är klart bäst på detta. :-D

Pernilla sa...

Juno har nu träffat Terror och jag kan rapportera att hon tyckte Yoda var en mycket roligare dvärgpinscher. Han ville i alla fall leka efter en stund!