fredag 21 maj 2010

skuggträning och fästingmedel.

Är rätt slöa dagar när det varit så varmt så snabbt... Men idag var vi ute en sväng på förmiddagen och tränade slalomet och lydnad i skuggan. Slalomet gick rätt bra, jag måste dock skärpa till mig med kriterierna, hur vill jag att det ska se ut. Just nu shejpar han mig mer än vad jag shejpar honom.

I lydnaden tränade vi platsliggning, vilket är väldigt tacksamt att träna med Yoda då det är varmt ute. Då är felprocenten ytterst låg. Han låg som mest 4 minuter idag, bara jag vågar öka tiden så ligger han ju faktiskt under bra förhållanden(dvs varmt). Körde även en massa stadga i utgångsposition, vilket gick bra trots att det var barn som kastade frisbee i närheten.

Jag satte på ett scalibor-halsband på Yoda igår. Tog av det på kvällen eftersom han kliade så extremt mycket och var röd i öronen och ruskade på huvudet konstant.. Jag hade inte vädrat halsbandet först, vilket jag nu fått tips om. Så nu vädras det en vecka ute och hoppas på att han ska kunna ha det sen utan några problem. Om det inte funkar är det bara frontline kvar att pröva om jag vill köra på sådana grejer. :/ Men funkar inte detta heller så skiter jag nog i fästingmedel. Dels för att det är så sjukt dyrt att pröva en massa grejer, och han mår inte bra av det heller. :(

1 kommentar:

cecilia sa...

Frontline är svindyrt (man ska helst ta på det var tredje vecka mot fästingar) men ingen av mina tre hundar får några problem av det och det fungerar riktigt bra mot fästingar. Cartman, som är värsta fästingmagneten, kanske får ett par på en hel säsong, men de dör direkt innan de hunnit börja äta ens.