tisdag 11 maj 2010

Huggormsspaning.

Idag har vi spanat in årets första huggorm. Det är nackdelen med det soliga vädret, inte bara varmblodiga djur kikar fram. Den var både vacker och försvann kvickt i gräset när den upptäckte vår närvaro. Yoda tycker som tur är att ormar är rätt obehagliga och går inte fram till dem, vilket jag passade på att förstärka.

Blev lite tränat på promenaden, framförallt platsliggningar. Körde upp till 3 min på olika underlag(dvs kort torr gräs, kort blött gräs, långt blött gräs) och han gjorde bara fel 2/10. Innan hade han rejsat runt och var rätt uppe i varv, så det kanske är en fördel att han ska vara rätt hög i aktivitet innan platsen. En annan sak jag börjat göra, utan att riktigt tänka på det, är att lägga honom, sätta honom och sen lägga honom igen innan jag säger "stanna" och lämnar honom. Blivit så när jag haft problem med läggandet att jag sett till att få ett bra läggande, sen satt honom upp för att sen lägga honom igen.

Inga kommentarer: