onsdag 26 maj 2010

Dystra tankar kring urinering..

Senaste dagarna har Yodas urinering förändrats, strålen är inte riktigt lika stark och han kissar inte lika mycket. Det är inte stor skillnad, men skillnad nog att jag ska börja oroa mig! Det som känns värst är ju att om han nu fått nya urinstenar så kan det bero på att jag inte följt hans diet strikt, träningsgodis, framförallt vid kurs, har varit godare saker än det han "får" äta. Dvs godare än hans torrfoder.. Så om han fått tillbaka det så är det mitt fel troligen. Det känns riktigt hemskt, framförallt när jag har funderat på vad jag ska göra om detta är ett återkommande problem som gör att han måste opereras fler gånger.

Den svåra frågan är om det är okej att ha en hund som behöver opereras regelbundet för att kunna kissa... :/ Alternativet vore en fistel, ett "hål" bakom snoppen där urinen kan rinna. Blir ett bredare urinrör så stenar inte fastnar lika lätt. Där finns dock nackdelen att knipfunktioner och sådant försvinner, så då kommer han troligen gå och droppa..

1 kommentar:

Jeppsson sa...

Förlåt, har missat detta inlägg... (har varit lite borta från bloggen ett tag, och då inte kollat andra bloggar heller). Stackars Yoda. :-( Stackars dej. :-(