onsdag 26 maj 2010

agilitykurs del 5

  • Tunneln: Bra driv på den, mycket motiverad!
  • Säcken: Han behövde lite hjälp första gångerna med att någon höll upp den lite, sen så körde han den på egen han.
  • Däcket: Som förra gången, inga problem.
  • Hopphinder: Han var taggat på dem innan jag kopplade loss honom, men blev en del "felande".
  • Kontaktfält: Idag körde vi hela balansen, fast på låg höjd. Han gick bra på den när jag gick bredvid, behöver mer självständighet i kontaktfälten dock, just nu är han beroende av att jag står nära.
  • Långhoppet: går att klättra över, även om det ligger på sidan och inte är lika "klättervänligt". Löser sig nog med lite fart.
Igår hade jag mycket bättre belöning med mig till honom, och jag tror verkligen det spelar in! Dessutom hade jag buren med och satte in honom där rätt ofta för att verkligen pausa honom, samt tog ut honom utanför planen för att han skulle få kissa/nosa.

Däremot tycker jag han var lite slö och loj, hela dagen faktiskt. Kanske vädret, kanske något annat. Hans slöhet försvann dock när vi efteråt tog en liten rastningsrunda och han hade bajsat, då satte han fart på Keep och grabbarna sprang loss lite! Yoda försökte sig dock på en snäv sväng i en vattenpöl så han vurpade. När jag kom hem upptäckte jag att han skrapat upp ena framknät. Blev inte mycket lydnadsträning för min del efteråt, gjorde en omgång ligg då han lade sig bra, sen så fick han gå och nosa och efter det var han slö igen, samt slickade på sitt ben.. Så han fick avsluta sin träning där. Hjälpte Sandra med Keep istället, han är så himla rolig den hunden! :D

Inga kommentarer: