tisdag 30 juni 2009

Varmt varmt.. och träning

Idag har jag varit ute på Botkyrka BK med Sofia och tränat lite lydnad samt budföring. Känner mig lite ostrukturerad i lydnadsträningen, har rätt vaga kriterier i början av passet, för att jag inte vet hur fokuserad Yoda ska vara. Han skötte sig bra trots värmen och störning i form av Sofias hundar. Körde lite linförighet, apportering, inkallningar, hopp över hinder samt budföring. Var ett tag sen jag körde budföring, men det gick så bra så. Han hade rätt dålig fokus och uthållighet idag på grund av värmen, och dessutom är han väldigt lös och slemmig i magen av något. Antagligen något han snott åt sig på perrongen, ätit i skogen, pitabrödet han snodde igår eller värmen kanske. Eller en kombination av allt!

När jag kom hem åt jag lite lätt lunch och sen somnade jag i soffan och sov 1,5 h. Tror jag varit ute i värmen 6 timmar i sträck ungefär. Konstigt att man är lite trött.. Detsamma gäller Yoda.

Själv hade jag inte smort hela min rygg i morse, så delen av ryggen som inte var smord är sönderbränd! Jisses.. Svider gör det iaf. Imorrn blir en vilodag, samma sak med torsdag. På fredag åker vi ned till Tånga Hed för klickerträningshelg med klickerfolk. Ska bli roligt! :D

Inga kommentarer: