tisdag 16 juni 2009

Lydnadsträning.

Idag var jag nere vid planen i Visättra och tränade lite lydnad tillsammans med Malin och Tina. Var där en stund innan och körde en del enkla kontaktövningar växlat med att låta honom nosa på planen. Idag hade dock någon sladdat planen(alltså jämnat ut den) så det fanns inga spännande hunddofter när vi kom dit! Inte min tanke, men det underlättade lite. Fast försvårade att träna som jag tänkt. Blev kommenderad i linförigheten, vilket är en av de första gångerna. Och då blir man givetvis spänd som en fiolsträng och jättenervös. Mer kommenderingsträning helt enkelt. Sen körde vi en del flaxande med "godisarmen" med Yoda i utgångsposition. Bra med träningskompisar som kommer med tips om hur man kan träna saker som man själv ens inte tänkt på! Tack! Jag har bara stört mig på vad han gör men inte kommit på hur jag ska lösa det, nu har jag en idéer, och en väldigt snabbtänkt hund som fattar snabbt vad som lönar sig och inte lönar sig.

Inga kommentarer: