torsdag 4 juni 2009

Konstiga drömmar

Inatt drömde jag att jag hade tre hundar hemma. En av dem var en väns tollare, sen Yoda och sen en golden retriver som JAG fått i uppgift att träna upp till elitlydnad?!?! Det hela är lite märkligt, att jag som ens inte kommit till start i lydnadsettan skulle träna en hund upp i elit mot betalning. Underligt. Det var iaf en rätt trevlig hund, förutom att den då är stor och hårig och dregglar, men den var väldigt förig och trevlig att jobba med.

I drömmen så var Yoda även väldigt besvärad över dessa hundars närvaro i HANS hem. Han är lite rolig, för han tycker det är helt okej att umgås med hundar han känner hemma hos andra, men den enda han riktigt accepterar att ha här hemma utan att gnälla är Chillie. Det kan ju bero på att de har bott ihop förr, och liksom har samma inställning till att man inomhus mest tar et lugnt. Dvs hon stör inte Yodas sinne för ordning.

Har märkt nya egenskaper hos Yoda nu när han är ensamhund. Till att börja med trivs han med det, att inte bli påtvingad umgänge av en liten häxa. Han är lugn och trevlig inne, även om det också märks att han behöver mig mer för att roa sig när han har tråkigt, och då pockar på min uppmärksamhet. Det är iofs rätt trevligt för det mesta. Han har även blivit "gubbigare" och ger lite mer sådana där blickar "Guuuud vad jobbig du är...." när jag tex ska sätta mig i soffan och han måste flytta på sig. Han gör inget, men han ser måttligt road ut. Ännu mindre road ser han ut när T är här eller vi hos honom, han är lite ful(Yoda allstå) och försöker liksom kränga sig mellan oss när vi ligger i soffan å myser eller glor på film. Eller om T ska ned i soffan och Yoda måste flytta på sig. Han gör det under protest, och sen blänger han på T ett bra tag. Det är rätt komiskt på sitt speciella sätt.

Inga kommentarer: