måndag 29 juni 2009

Varm dag med långtur.

Idag gick vi på tur och hittade en badplats!

I övrigt har vi inte gjort så mycket mer i värmen. Jag har handlat lite mat(läs: frukt, grönsaker och lite mjölkprodukter). Yoda har ätit ett pitabröd när jag var och handlade annan människomat, gottit! För vem vill inte äta ett torrt pitabröd?? Blir halv middag idag, för att dryga ut brödet i magen. Har märkt att om jag hoppar över ett mål mat när han "själutfodrat" sig så blir han dåligare i magen än om han får en liten del av sin vanliga mat. Som att dryga ut alkohol med vatten tänker jag. Dricker man varannan vatten blir man inte lika bakis. Det glömde jag i lördags..

Långturen i förmiddags tog musten ur oss. 8 km räknade jag ut att vi hade gått, minst! Men både jag och Yoda orkar mer än jag tror. Imorrn ska vi iväg och träna lite på Botkyrka BK, dagtid! Får se hur arbetsvillig han är i värmen, men får ha med så vi båda kan kyla ned oss lite!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, är det alltså den här bloggen som gäller numera?
/Dvärghundspossen

Ida Eklöf sa...

Det blir mest hund i den här, och annat i den andra. Fast annat är ju inte så mycket ;)