lördag 20 juni 2009

Hur man får mattes uppmärksamhet


Yoda har ett flertal trick för att få min uppmärksamhet. Han lär sig väldigt snabbt vad som funkar och inte, och även saker som inte funkar varje gång kan man använda sig av då och då, för att pröva om det går bättre denna gång.

Skaka. Man kan alltid skaka om man vill något, om man är missnöjd, fryser, är hungrig, har tråkigt, är spänd i förväntan. Detta funkar dock allra bäst på andra människor, att sätta sig framför dem, stirra dem i ögonen och skaka. Framförallt när man är ute och åker med kommunala färdmedel!

Dra rumpan på ryamattan. Ingen annan matta, eller golvet, gör man detta på. Endast på ryamattan, eftersom då far matte upp och försöker få en att sluta med detta dragande, i rädsla för hundbajs på enda mattan jag någonsin ägt som inte går att tvätta. :P Han gjorde detta en gång utan att tänka, varenda gång efter det är jag övertygad om att han gjorde det för att det funka. Detta är förövrigt hunden som annars aldrig drar rumpan nånstans.

Ställa sig med sin kind mot min och knorra. Detta funkar nästan alltid, eftersom han är så söt när han ska kramas, framförallt när han knorrar när man kindpussas. Kindpussarbild finns ovan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han är en rikgit liten personlighet Yoda. Tråkigt att du inte blir bättre. Krya på dig!
Tina

Andreas sa...

Haha, vad söt han är din Yoda!

Jag ska studera mina killar och se vad de har för beteenden för sig.

Krya på dig

Kram /Andreas