söndag 29 november 2009

Utvärdering v. 48

Utvärdering v. 48.
- Platsliggning: 1 min inomhus. (genomfört detta 2 grr inomhus med bra externbelöning, har gått bra)
- Slalom: fortsätta med säkra ingångar oavsett min position. Jobba igenom "halvmånen". Få en säkerhet att springa genom två portar. Eventuellt börja flytta andra porten. (har jobbat mycket på ingångar från olika vinklar men jag känner inte riktigt att det har lossnat ännu, felprocenten är för hög och polletten har inte riktigt trillat ned)
- Fritt följ: jobba med att han går längre bak, det vill säga inte går för långt fram. (helt okej)

Platsliggning är ett så oerhört tråkigt moment att träna, faktiskt fruktansvärt tråkigt! Därför den är så dålig tror jag. Nu har jag hittat en enormt attraktiv externbelöning: nystekta pannkakor! De har vi jobbat med som belöning i endast platsen, och han ligger väldigt bra då. Visserligen skakar han men han flyttar inte rumpan eller så.

Slalomet

Inga kommentarer: