onsdag 18 november 2009

blodig snopp!

Igår kväll när vi skulle ut på sista kissen så upptäckte jag att det droppa blod från snoppen på Yoda. Efter några telefonsamtal med diverse hundkunniga kompisar och lite googlande så tvättade jag noga med svag koksalt, satte på en krage på honom så han inte skulle slicka och gick och la oss. Imorse var allt finemang med herrn. Inget blod. Fick honom att kissa i en burk för att kolla om man kunde se blod i urinen samt om det skulle vara så att vi behövde åka in så hade jag ett urinprov, men inte det heller. Ringde veterinären och de tyckte jag kunde avvakta eftersom han är bra nu. Men mitt hjärta slog verkligen i 300 km/h igår kväll... Men han är pigg och glad, och inget blod eller svullnad eller några tecken alls på att han kan vara dålig..

Teorin är att det var en nasty förhudskatarr.

4 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Ja, eller så kanske hans snopp har skrapat i nåt vasst utomhus? Dom små tunnpälsade får ju ofta små rivsår o dyl på låren... det kanske blev nåt sånt precis vid urinröret bara?

Sandra sa...

Vad hämskt hade jag stött på dessa ungar hade jag säkert slagit någon av dem;-) Eller hotat dem riktigt fint. Hoppas det är bättre med Yoda coh så syns vi ikväll:-)

Pernilla sa...

Tur att det inte verkade så farligt till slut. Men hur sjutton fick du honom att kissa i en burk?! Skulle jag velat se :-D

Ida Eklöf sa...

Pernilla: Det var inte SÅ svårt, för alltid när han kissar första gången på promenaden så är han väldigt fokuserad på att kissa och vägrar gå innan han är klar. Så var inte så svårt att få dit burken. Mkt lättare att ta urinprov på hanhundar än tikar.. :D