fredag 13 november 2009

Lägesrapport

Det händer inte så mycket här, jag har haft en stressig vecka och den stressen har smittat av sig på Yoda, han har varit rätt stissig. Samtidigt får jag ont i mina hälar när jag går för mycket på hårt underlag, så har inte blivit överdrivet mycket promenader pga smärtan.. Räcker med några hundra meter på asfalt för att det ska göra ont. Men det är ändå bättre än innan, mina nya skor och sulor har gjort det mycket bättre!

Vi har även gjort ett foderbyte till färskfoder(bravo plus). Än så länge tycker jag att han bajsar rätt stora mängder jämfört med innan. Äter gör han ju, det är det minsta problemet. Att han sväljer hela färskfoderburgaren i två tuggor är jag inte ett dugg förvånad över heller, även om det kanske inte är så bra. Han är lite glupsk.. ^^

Har fått hem Susan Garretts "Shaping Success" och börjar få lite träningsinspiration, framförallt till att träna agility och slalomet! Ska investera i några elstolpar från jula som man kan köra ned i marken och flytta runt har jag tänkt.

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Men stackare, vad är det för fot-problem du har drabbats av?

Ida Eklöf sa...

Min egenställda diagnos med hjälp av internet är hälsporre. Eller så är det bara nån överansträngning eller belastningsskada av att ha gått i dåliga skor för länge.