måndag 9 november 2009

osäkerhet?

På morgonkvisten har vi ägnat oss åt lite hopp-stå-träning. Den består av mycket hopp! Tränat med kriteriet att han först ska landa med båda tassarna samtidigt. Efter det med att han ska landa så att han kan förbli i position utan att steppa runt. Han börjar förstå, men det var en del frustration att jobba sig igenom.

Igår var vi hos mina föräldrar, och jag märkte att Yoda var märkbart stressad när vi åkte dit. Han brukar inte stressa upp sig så mycket när vi åker kommunalt, bara i förväntansstress. Men det här var något annorlunda, han var orolig och väldigt spattig, tyckte det var obehagligt att stå i busskö och gå genom spärrar, sånt som är vardagsmässigt för oss.. Den här veckan blir väldigt mycket åkande fram och tillbaka också, inte mycket lugn och ro för honom. Märker att han blir något stressad när det är mycket miljöombyten på kort tid. Han blir osäker och klängigare än vanligt. Frågan är om jag då ska låta honom klänga, sitta innanför jackan där han är lugnare? Jag är ju ändå den trygga punkten...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle låtit honom vara nära.

Bättre att försöka hålla honom lugn och balanserad än att låta honom stressa upp sig, det kan nog snarare skapa mer osäkerhet på sikt.