fredag 23 april 2010

Träningstitt i regnet och tävling om en vecka..

Nästa vecka börjar det dra igång på hundfronten med agilitykurs. Ska bli hur kul som helst faktiskt, hoppas Yoda gillar det också! Den första maj ska vi även tävla i lydnad på KM. Virriga jag hade glömt att anmäla mig dessutom, men det fixa sig ändå tack vare snälla Malin som har överseende med min förvirring.. :) Insåg nu att vi borde väcka lite liv i vissa moment och träna på dem inför nästa helg, men det är en träningstävling så det blir mest att träna på att tävla helt enkelt! Känner mig rätt säker på att vi klarar det mesta ok. Utom läggande under gång ;)

Igår var vi nere och tittade på när agility-träningsgruppen tränade. Vi är inte direkt kvalificerade till denna, utan jag var där vi planen mest för att Yoda skulle kika på andra hundar som tränade, samt att vi försökte oss på lite lek och småsaker utanför planen. Att det regnade och var blött var dock inte så populärt hos Yoda, som hellre låg i sitt tält och glodde än var ute och lekte i regnet.. :D Ni får hålla tummarna för att det inte blir regn 1:a maj!

2 kommentarer:

Malin & Ella sa...

Haha, din lilla förvirring är ingenting i jämförelse med vissa andras... Det blir säkert strålande sol nästa helg!

Anonym sa...

Ja sol ska det vara, det har jag bestämt.