torsdag 1 april 2010

Spralle hemma!

Igår fick Yoda komma hem, och glad var han! Även om han verkar ha rätt ont, vara väldigt trött och rätt förvirrad. När vi återförenades satt han och pep högt i mitt knä väldigt länge, vilket gjorde att jag hade lite svårt att höra veterinären prata, men han lugnade ned sig efter en stund. Det var dock inte en så sprallig Spralleman, även om veterinär och djursjukvårdare tyckte han var väldigt pigg. Då har de inte sett honom i sitt essä om vi säger så. Igår var han ju nästan som en lobotomerad gammal golden eller så..

Operationen hade gått bra, de hade fått ut en stor sten och en massa grus, som nu är skickade till analys. Ordinationen är nu att han ska ta det lugnt i ca 2 veckor, dvs inget spring, studs osv. Märker redan idag att han har mycket mer energi än igår, och är mer alert.. Så det ska bli spännande. Såret sitt dock såpass bra att det är rätt flexit där, dvs huden är inte så spänd och sträckt, så han spräcker nog inte upp det av att nysa eller så..

Han verkar ha ont, natten har inte varit rolig. Han har legat och smågnytt en hel del i perioder, vilket inte underlättat min sömn. Vid 5 imorse fick jag nog, tog ut och rastade honom och sen gav jag frukost + metacam. Sen dess har han sovit rätt bra. Jag med för den delen..

1 kommentar:

Jeppsson sa...

Nämen stackars stackars lilla Yoda... man tycker så synd om dom små fyrbenta vännerna när dom har ont, och man inte kan förklara för dom vad det beror på!