söndag 11 april 2010

Lerig träning

Igår var jag och Yoda på väsby bk med Sandra och Tero och deras vovvar. Jag tränade väldigt mycket på att leka med Yoda, mycket lek i korta intensiva pass. Det går bättre och bättre i små små steg. Det gäller att jag är stenhård på mig själv att inte ge upp, inte börja pusha honom för hårt eller hålla på för länge. En extra omständighet igår var att det duggregnade, vilket inte riktigt faller herr Y i smaken. Men det gick ändå! Vi körde även en del upplockande av mjukt föremål från geggig plan, och det gick bra. Sen fick jag för mig att byta ut föremålet mot en boll, och Y struntade totalt i bollen.. Ibland är jag lite avundsjuk på människor med bolltokiga hundar. Körde iaf rätt intensivt hela tiden och fick även till lite tandvisningsträning. Både Sandra och Tero fick pilla på hans tänder, trots regn och annat. Större delen av tiden hade han ens inte täcke på sig! Och han sprang INTE fram till varken Allergo eller Bacardi. Iofs så var Y på väg till A en gång, sen kom han på att det var A och vände. A är ingen favorit nämligen ;) Däremot så studsa Y fram till både Sandra och Tero för att se om de hade något gotta..

Sen åkte jag hem till en kompis, fast han såg rätt skeptisk ut över att släppa in mig i lägenheten när han såg hur lerig jag var.. Fick låna torra rena kläder för att få vistas inomhus. Men tog iaf ett långt varmt bad och sen bjöds det på pizza och somna framför någon dålig film. Kände mig lite malplacerad på tåget hem idag i solen då alla hade vårkläder. Jag hade leriga fjällrävenbyxor, leriga kängor och en lerig regnjacka. Jag var på väg att ramla på planen, då skulle jag väl sett ännu värre ut.. :D

Inga kommentarer: