lördag 3 april 2010

4 dagar efter

Yoda är oförskämt pigg, fnattar och springer och hoppar.. Och jag suckar och försöker hålla honom någorlunda lugn. Igår var vi ändå ute i Kungsängen för lite påsklunch, så har fick ju en del mentala intryck så hoppades att han skulle bli lite slö av det. Han fick ligga i min ryggsäck hela tiden när vi var i kommunala färdmedel och på centralen, låg snällt nästan hela tiden faktiskt. På hemvägen sov han till och med. Men pigg är han idag. Vi har suttit ute rätt mycket när jag pluggat, jag har lyckats bli lite röd till och med..

Annat som skiljer sig är att han är kissnödig väldigt ofta, trots att jag inte tycker att han dricker enorma mängder.. Och behöver kissa ofta. Igår så kissade han jättemycket första kissen, sen så de andra skvättarna han tänkte gör stod han bara och klämde och fick ut blodblandade små droppar. Blodet är tydligen normalt. Fast idag så står han inte och kämpar ut droppar så mycket tycker jag. Däremot så kissade han inne när jag inte hann ut när han pep. Blåsan är säkert lite mindre eftersom de sytt i den, samt att det nog gör rätt ont när den är full.. Stackarn. :(

Min kamera har gått i strejk, men såret är inte lika svullet och inte lika blått längre. Läker fint, inga inflammationer eller dylikt. Han har en tejpbit på nu för att undvika smuts när vi är ute. Han är måttligt imponerad kan jag rapportera och tar varje tillfälle att försöka rycka bort den. Knappt använt tratt/sjal alls på honom. Föredrar en sjal jag virar flera varv runt halsen så han inte kan böja sig och tvätta framför tratt. Så smidigt med små hundar ibland. Det funkar toppen, dessutom är han lite vår-kitschig med en ljusblå sjal dessutom!

Inga kommentarer: