söndag 25 april 2010

Agilitytävling

Idag åkte jag och Yoda ut till Kista för att kika på när två kompisar till mig skulle tävla. Det gick bra för dem båda, Pernilla och Ture kom etta i hopp-small och fick en pinne, Malin och Ella kom tvåa i samma klass och fick även de en pinne! Grattis till er båda!

Yoda fick inga pinnar, eller springa runt och kolla alla. Haan blev väldigt glad både när han träffa Ture och Juno, trots att den senare växt rätt ordentligt sen senast.. Tänk att så små valpar kan bli så stora damer? Helt otroligt! Iaf så fnattade Yoda runt i sitt koppel och ville bara springa och busa..

Däremot har idag Yoda skällt. Och skällt. Vi vet inte riktigt på vad, utom att vi var på en tävlingsplats med massor med hundar och folk, och han fick som brukligt inte hälsa på alla dessa utan fick enligt honom själv göra tråkiga saker som att vara i buren och i koppel. Var länge sen han gapade så himla mycket faktiskt.. Satt och skällde rakt ut i luften på egentligen ingenting, eller, det var väl från början något han skällde på, men han vänder snabbt om detta till att skälla på mig. Jag har på något vis fått till att han istället för att skälla på andra så skäller han på mig, och det är väl det mindre dåliga av två dåliga alternativ. När jag ger honom uppmärksamhet så slutar han givetvis skälla ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Är nog klokt att inleda agillitykarriären med att lära Yoda vara tyst på tävlingar.