tisdag 6 april 2010

Dragsele

I förmiddags när vi tog en liten runda runt kvarteret försökte jag mig på att träna det vi tränade inne igår, fast utomhus. Vi hade vissa problem:
- fuktiga föremål går ej att apportera
- gripa föremål från fuktig mark är äckligt
- det är "kallt" ute

Sen hade jag dåligt godis dessutom. Så det var lite svårt. Det är svårt det där, han blir så låg om han tycker det är fel klimat, fel förutsättningar osv. Iaf i lydnaden. Vi ska börja på agilitykurs snart, han kanske har en roligare attityd där. :)

Har sytt klart Yodas dragsele. När man har små hundar får man sy själv.. Jag är dock inte riktigt nöjd, vet inte om jag ska sätta de helsvarta remmarna så "krysset" blir längre bak på ryggen eller ej. Bilder på selen:

3 kommentarer:

Per T sa...

Den ser lite knepig ut tycker jag, vill du ha fästpunkten så lågt? Om du belastar den kommer ju sidbanden trycka på utsidan av låren tänkte jag.

Vi kör en R-sele från dragråttan, tror faktiskt att de har riktigt små storlekar också. Kolla deras hemsida vet'ja!

Ida Eklöf sa...

Tittade på deras hemsida och fick en del bra tips om hur den ska sitta, har en del justeringar att göra. :) De hade "små" storlekar, dvs till hundar på 15 kg, och Y väger 5. ;)

Per T sa...

Oh, ok ja då är det bara att fortsätta med hemslöjden antar jag :D