fredag 9 april 2010

Hästäventyr.

Igår var jag och Yoda ute på äventyr, jag provred en häst som behöver en medryttare. Yoda fick följa med och han var väl måttligt imponerad när han insåg att matte ännu en gång släpat med honom till ett sånt där ställe med stora äckliga djur. Han sitter mest och stirrar surt på hästarna, på behörigt avstånd. Däremot hade hästägaren en väldigt trevlig labbekorsning som Yoda kom väldigt bra överens med, de lekte massor, och det var YODA som bjöd in till lek hela tiden och hon hängde på! Härligt att se eftersom han inte så ofta leker med andra hundar, och att det då inte alltid går så bra till heller för den delen. När vi var ute och red stängde jag in honom i boxen och där satt han snällt, och när vi kom tillbaka så var det andra människor i stallet, och de hade ens inte märkt att det var en hund i boxen. Så han hade väl legat där snällt och sovit. :D Roligt, stänger man in honom i en hästbox i ett helt främmande stall så är han lugn, men lämnar jag honom ensam hos nån kompis en timme är han orolig.

Lite hyss hade han för sig. Bland annat så tyckte han det var en bra idé att ställa sig precis framför en bil som var på väg in på stallplan. Han hade bara ställt sig där och stirrat. Jag såg det precis och ropade in honom, knäpphunden. Sen stack han även iväg för att kolla vad ett par med mallar gjorde en bit bort(någon form av bevakning/skydd). Han hade redan hälsat på de hundarna(lös, och var inga problem alls) och ville väl kolla varför de gapade så mycket åt snubben med figgearm.. Sen kalasade Yoda på blötlagd betfor, som är hans favorit-hästmat.. Otroligt nog är han inte kass i magen idag..

Ja, hästen då. Det var rätt intressant, den var rätt trevlig och lyhörd, samt en obstinat märr med mycket egna idéer. Betedde sig mer som en femåring än en 18-åring, den bockade rätt rejält en stund... Pigg! Jag har inte riktigt bestämt mig, men det var mysigt att sitta på hästryggen igen! :D

Inga kommentarer: