måndag 28 september 2009

Vilodag

Idag har det inte blivit mycket hundträning, vi körde rätt hårt i lördags och igår så träffade jag en valp vars ägares annons om att vara hundvakt jag svarat på. Trevlig liten valp, dock hade de hittat någon som kunde alla dagar i veckan, vilket jag inte kan, så blev inget av det. Men Yoda blev hur som helst mycket trött av att ha en valp här, en förhållandevis lugn valp dessutom! så idag har det blivit långpromenad och gosa i soffan.. :)

Ska göra en översikt om vad som behöver tränas mer och sätta delmål för lydnaden. Tror jag ska använda Elsas träningsverktyg för detta, vilket jag helt glömt bort att det fanns. Rätt smart grej faktiskt för att lägga upp huvudmål och delmål under dem, samt träningspass!

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Det var väl så spännande att öht ha NÄRVARON av en valp så han blev trött... :-)

Ida Eklöf sa...

Bör väl tilläggas att valpen gick runt, nosade på HANS saker, tog HANS ben, pussade på HANS matte, låg i HANS soffa osv.. *fnissar* Dessutom försökte den leka med honom. Mycket ansträngande!