söndag 27 september 2009

Massor av lek!

Igår när vi tränade med Sandra och Keep så lekte jag och Yoda massor, eller rättare sagt: jag sprang runt som en tok med kamptrasan i ett snöre i syfte att han skulle rusa efter. Det gick rätt bra efter ett tag, när man tvingar med honom i koppel så kommer lekintresset rätt snart. Som resultat så har jag väldigt mycket träningsvärk i benen idag!

Blev en heldag med träning igår, fick med både ställande under gång(som gick super!), hopp över hinder, uthållighetsträning i linförighet, kommendering i det samma och lite mer under förmiddagen. Sen tog vi en lite längre paus med lite mat, och efter det drog vi fram agilityhindren. Yoda fick lite nybörjarövningar, jag en massa förklaringar på en massa teoretiska saker och så tittade på när Sandra körde med Keep. Roligt roligt!

Kan säga att båda jag och Yod var riktigt trött efter den dagen, och låg mest i soffan och trynade och åt chips. Yod blev genomstretchad direkt efteråt, jag skulle kanske behövt det samma med tanke på hur stel jag är i kroppen idag. Jaja, man kan inte alltid tänka på allt ;)

3 kommentarer:

Malin & Ella sa...

AHA, så du har börjat falla för agilityn trots allt! Var väl det jag visste, svårt att motstå i längden... ;)

Hänger gärna på träning nästa vecka, börjar bli dags igen och jag är sååå sugen.

Dvärghundspossen sa...

Träna nån dag? ;-)

Anonym sa...

Synd jag missade synen utav dig springa runt med trasan ;)