söndag 10 januari 2010

Vi har varit på kalas.

Idag var vi på födelsedagsfika hos min syster vilket var väldigt trevligt. Det tyckte Yoda med. Fast först så skrämde Åsas kille Y när Y tyckte att denna mystiska människa bara klampade in hos henne, och sen tyckte Y att han var äcklig ett tag. Kan bero på att C kanske inte uppförde sig speciellt snällt(eller klickerskt då) mot Y. Sen kom han på att C var en rätt trevlig prick ändå. Man fick nämligen sitta i hans knä och ta varannan tugga av morotskaka. Mums mums sa Y och glömde det otrevliga första intrycket. Han fick sitta i knäet vid bordet och bli matad och klappad samtidigt. Y tyckte det var ett trevligt kalas helt ägnat till hans ära gissar jag ;) Nu fiser han lite av morotskakan, men jag såg till att han bara fick pyttiga bitar när han fick smaka, C är nämligen van med lite större hundar som man kan ge större bitar.. De som kom senare måste nog tro ett och annat om min hund som satt i knäet på C och fick varannan tugga, och sen sprang till övriga gäster och tiggde rätt odiskret om man säger så.. :P

1 kommentar:

Jeppsson sa...

Haha, kan tro att Y vart nöjd sen. Jag känner igen det där med att folk ger massvis till hunden för att dom är van vid stora hundar. Och sen går dom och fiser.