lördag 23 januari 2010

Pudelbesök i några veckor.

Idag kom Sonya hit, en storpudel som jag är barnvakt åt medan hennes husse och matte är i Thailand och gottar sig i värmen i några veckor! Yoda och Sonya kommer bra överens, de struntar iofs mest i varandra inne och tar det lugnt. Ute är de lite livligare :) Det känns skönt att ha två hundar hemma, jag är väldigt bekväm med att ha två faktiskt. Sen Crux flyttade har det känns lite tomt med bara en hemma, även om jag passat hundar lite då och då. Nu är ju bara S här några veckor, men det är ändå kul. Hon kommer att utnyttjas maximalt som konkurrent till Yoda i träningen! Då får både hon något skoj att göra och jag får lite utmaning med att klicka lite tricks på en annan hund.

Märkte redan nu att det är ovant att ha en VIT hund med PÄLS. Nu är hon visserligen nedklippt, inte en pudel i utställningspäls, men det är fortfarande sjukt mycket mer päls än Yoda har. I vit päls syns det här halvbruna snöslasket vi har på vägarna i sthlm nu. Inte så mys. Fast jag tycker det är mysigt att sitta och borsta pudelpäls. Mycket rogivande.

Inga kommentarer: