onsdag 2 december 2009

Inaktiv hundträning.

Inte blivit någon veckoplanering denna vecka eftersom jag är sjuk + har en saftig hemtenta att skriva. Inte så mkt hundaktiviteter dvs. Det som passar mitt tillstånd bäst är att träna platsliggning. Både för mig och Yoda. Han ligger rätt bra nu och utökat tiden till 2 minuter och varierar mellan 20 s och 140 s ungefär. Jag har börjat röra mig lite i lägenheten, gjort saker som att öppna kylen, sitta på huk, plocka lite, "tappa" saker på golvet och sånt. Han vrider sitt ansikte i alla möjliga grimarser när jag tappar ätbara saker, men han ligger kvar den lilla söthunden <3 Har fått honom att ligga väldigt aktivt, och då är han sjukt fokuserad på att ligga bra istället för som förut när jag ville att han skulle koppla av, för då glömde han bort sig.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag har ju gått en shejping kurs för Fanny och jag intyga att det verkligen är guld värt. Vet inte om jag skulle shejpa överhuvudtaget om jag inte gått den kursen. Själv spanar vi på agilityhandling kursen, men då jag redan anmält mig till agility foundation samt tränarutbildningen så har jag inte riktigt bestämt mig.

Natalie R sa...

Aktiv platsliggning är verkligen kanon för många hundar. Har träningsvänner som har fått stora genombrott genom att byta till det från det traditionella avslappnade viset då deras hundar har tappat fokus eller glömt bort sig.

Det är det som är så charmigt med hundträning - ingen vovve är den andra lik och det finns så många sätt som kan vara det rätta! :D

Krya på dig!